niedziela, 21 kwietnia 2013

Soczewki vs okulary

Ostatnio nie miałam zbyt dużo czasu na komputer, ale dzisiaj na reszcie znalazłam na to czas i na mojego bloga <3
W dzisiejszym poście chciałam porównać soczewki i okulary, co lepsze?, co wygodniejsze? od kiedy można nosić? tego dowiecie się w tym poście, a wiem, że wiele osób ma wadę wzroku.

 
Okulary
Ja okulary noszę już od 5 roku życia i na poprzednie zawsze często narzekałam. Zawsze miałam okulary z tkz. motylkami, ale kiedy miałam wybrać moje nowe okulary to wybrałam pełne w stylu "kujonek" bez motylków. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. W poprzednich okularach zawsze narzekałam na ból nosa, uwierały mnie, ale kiedy zmieniłam na te, o których już wspomniałam teraz nic mnie nie boli! Więc jeśli boli Was nos od okularów, a macie motylki to koniecznie kupcie kujonki, chociaż wydaje się, że są ciężkie i niewygodne, a jednak nie. 
Niektórzy ludzie lepiej wyglądają w okularach, a jedni je uwielbiają ze względu na to, że wyglądają w nich lepiej <jak ja>. Na dodatek ostatnio okulary są bardzo modne! Ja mam okulary przyciemnane, że jak jest słońce i śnieg to się ściemniają i nic mnie nie razi co polecam każdemu!
To jak wyglądamy w okularach zależy od tego jakie kupimy.


 
Soczewki
Na oku ich nie widać, są również w różnych kolorach <również te na wadę wzroku>.
Soczewki można nosić w każdym wieku ja noszę chyba od 10 roku życia, ale mój okulista mówi, że przychodzą do niego sieścio latki, które noszą soczewki. Nie czuć ich na powiece. Zdejmuje się je na noc i wkłada do płynu. Zdejmowanie i zakładanie nie jest trudne. Na pewno soczewki to idealne rozwiązanie dla ludzi aktywnych. Nie wiem dlaczego, ale okulista powiedział kiedyś mojej koleżance, że ona nie może mieć soczewek, bo one są od 18 lat... nie wiem co to za lekarz, ale nigdy nie warto takiego gadania słuchać. W soczewkach nie wolno pływać na basenie i ogólnie w niebierzących wodach, ponieważ może wdać się zakażenie.

Podsumowanie:
Okulary:
+ Niektórzy lepiej wyglądają w nich
+ W ostatnim czasie są bardzo modne
+ Dużo ludzi lubi swoje okulary
+ Można zakupić okulary ściemnane
- Dużo modeli okularów jest nie wygodnych
- Wiele ludzi odczuwa dyskomfort
- Niektórzy ludzie ładniej wyglądają bez okularów i nie lubią ich
Soczewki:
+ Można kupić soczewki kolorowe
+ Nie czuć ich na powiece
+ Są idealne dla ludzi uprawiających sport
- Nie można pływać na basenie w morzu, jeziorze
- Rzadko, ale może wypaść

Myślę, że to czy ktoś woli soczewki czy okulary to zależy od niego. Ja osobiście wolę okulary.

 



4 komentarze:

  1. Ja olewam to, że muszę nosić okulary i po prostu zakładam je tylko jak czegoś nie widzę np: z tablicy (jestem krótkowidzem), no, ale w sumie nie mam aż tak dużej wady:D
    http://love-mee-xx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne rady :D. Też noszę okulary, jednak kujonki do mnie nie pasują. ;p

    Zapraszam do mnie:
    http://moment-of-parting.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno wygodniej nosić soczewki ale moda wraca na okulary także trudny wybór :P
    zwłaszcza, że tak naprawdę nie wiadomo czy okulary męski to na pewno okulary męskie :P co się z tym światem porobiło

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja mam wrażenie, że mężczyźni nie lubią nosić okularów, ponieważ mogą im one przeszkadzać w komfortowym funkcjonowaniu. Inną opcją i wydaje mi się, że w dzisiejszych czasach dużo lepszą są po prostu soczewki kontaktowe. Zerknijcie sobie tutaj https://www.twojesoczewki.com/daily-hd-toric jakie są w ofercie i czy cena będzie odpowiednia.

    OdpowiedzUsuń